joi, 30 iunie 2011

Casa de 5 miliarde a prim adjunctului ISU Neamţ


Sursa: Cristina MIRCEA
Situată în zona Fermelor din Piatra Neamţ, casa colonelului Ionel Pîrvu, prim adjunctul şefului ISU Neamţ, se remarcă dacă nu prin frumuseţe şi stil, cel puţin prin dimensiuni. În declaraţia de avere a ofiţerului, abia postată pe site-ul instituţiei, figurează un imobil cu suprafaţa de 142,63 mp, plus o anexă construită în anul de graţie (şi criză) 2011, cu suprafaţa de 71 mp. Colonelul Pîrvu a declarat, însă, amprenta la sol a imobilelor şi nu suprafaţa lor desfăşurată care, cu etaj şi o mansardă generoasă, nemaipunînd la socoteală balcoanele, ajunge liniştit la vreo 500 de metri pătraţi. Casa mare a fost construită în 2003, pe un teren de 1000 mp, achiziţionat în 2001.
În 2008, în declaraţia de avere a ofiţerului a apărut o ipotecă de 100.000 de euro. Nu era un credit ipotecar pentru modernizarea imobilului sau pentru construirea anexei, şi ea costisitoare dacă luăm în calcul faptul că are totuşi 142 mp, ci un contract de garant ipotecar pentru un terţ. "Nu vreau să implic persoana, pentru care am garantat cu casa, în povestea asta", a spus, ferm, colonelul Pîrvu. "Eu am declarat corect, aşa cum trebuie. E ipotecă, deci am scris ipotecă. Şi mai am un credit de 70.000 de euro la care sînt coplătitor. Adică plătesc eu doar în situaţia în care colegul meu, care a luat banii, nu reuşeşte să mai achite ratele".
În concluzie, familia Pîrvu nu are nici un fel de datorii. S-a descurcat excelent doar din salariul prim adjunctului ISU (65.000 de lei anul trecut) şi cu contribuţia modestă a soţiei sale, care a cîştigat doar 8.500 de lei anual pînă în 2010, cînd i-a crescut venitul la 14.220 de lei. Cum a fost posibil ne-a explicat chiar colonelul Pîrvu: " Mi-am făcut casa din salariu şi din muncă. Şi acuma, dacă veniţi la mine la ora 1 noaptea, sînt luminile aprinse. Ori sînt în grădină, ori fac ceva prin vreun balcon. Vecinii chiar mă întreabă "Cînd mai dormiţi domnule colonel?". Muncesc, aşa reuşesc! Mi-am luat maşină de făcut bolţari din zgură şi i-am făcut cu mîinile mele. Eu pot să justific absolut tot, că mi-am notat. Un litru de ţuică şi un pachet de ţigări dacă am cumpărat pentru muncitori, am scris pe un caiet. Iar pentru casa aia n-am muncit doar eu şi soţia, ci patru familii. Părinţii mei, soacra mea, care este pensionară, şi fratele meu, care lucrează în Italia de 10 ani".
Trecînd peste "amănuntul" cu suprafeţele, declaraţia de avere a colonelului Pîrvu mai are o problemă la rubrica de "cadouri, servicii şi avantaje", unde se scriu orice fel de daruri mai mari de 500 de euro. Şi nu ne referim la casă, că oricum era gata din 2003, de cînd fratele prim adjunctului lucra de puţin timp în Italia, ci la anexa care face şi ea cît o locuinţă încăpătoare şi care a răsărit în curte anul acesta, în cîteva luni. Dacă fratele n-a trimis nici măcar 500 de euro contribuţie, poate măcar pensia soacrei merita menţionată. Că poate ajunge de-un termopan acolo!

4 comentarii:

  1. Pirvu Ionel citat ca parat pentru stabilirea paternitatii unui copil , dosar judecatoria neamt
    5931/279/2011 , termen de judecata 13.10.2011

    RăspundeţiȘtergere
  2. termen de judecata 13.10.2011
    Solutie: Trimite dosarul completului C5ffm, în vederea soluţionării cererii de recuzare a completului iniţia învestit, formulată de pârâtul Pîrvu Ionel.

    RăspundeţiȘtergere
  3. termen de judecata 14.10.2011
    Solutie: Respinge cererea de recuzare formulată de petentul Pîrvu Ionel ca nefondată.

    RăspundeţiȘtergere
  4. 17/11/2011 Amână cauza
    Solutie: Amână judecarea cauzei la data de 25.01.2011 ora 8.30 Camera de Consiliu, în vederea administrării probelor .

    RăspundeţiȘtergere